Den ene af vores dygtige kasserer, Puk Ovesen, har valgt at prioritere sit nye arbejde, og den anden, Pernille Cauchi, vil prioritere andre opgaver i Permakultur Danmark. Så – vi mangler dig i bestyrelsen!
Du skal…
- … have lyst til at arbejde for en organisation i rivende udvikling og med en meget høj grad af ligeværdighed i beslutningsprocesserne (sociokrati).
- … kunne noget med tal ;-).
- … være indstillet på at deltage i fire-fem bestyrelsesmøder om året.
- … deltage i nødvendige onlinemøder med økonomigruppen.
Du vil møde en masse aktive mennesker med den grønne dagsorden på sinde og hjerter, der banker for fællesskaber og retfærdighed. Og så vil du komme til at se en masse fantastiske permakultursteder, når værtsskabet sender bestyrelsen rundt i landet.
Kassereren får udbetalt honorar.
Se nedenfor, hvad opgaven indeholder:
- Fremsende bilag og faktura ifm. drift og events til Bogholder- ForeningLet med angivelse af
hvor beløbene skal konteres. - Tage månedlige kopier af alle transaktioner på alle konti og sende til ForeningLet
- Afstemme bilag, udgifter og kontobevægelser med ForeningLet og indhente evt.
manglende bilag - Stå til rådighed for bestyrelse for opklarende spørgsmål og information.
- Svare på mails adresseret til kasserer@permakultur.dk
- Oprette og udsende fakturaer fra Permakultur Danmark til PDC undervisere med
opkrævning for medlemskab og IPC støtte - Rykke for evt. manglende betalinger
- Sørge for at bestyrelsesmedlemmer indsender relevante ID info til Merkur Bank ifm. skift i
bestyrelsen - Løbende kontakt med Foreningen Let og revisor
- Opdatere udgiftsbilag til fx rejserefusion
- Betale fakturaer, udlæg og godtgørelser i samarbejde med forperson
- Deltage på bestyrelsesmøder og være aktiv i økonomidattergruppen
- Fremlægge budgetopfølgning og foreslå evt. justeringer til bestyrelsesmøder
(deltagelse i økonomidattergruppen og på bestyrelsesmøder anses som frivilligt arbejde for
PKDK) Tidsforbrug til andre poster ca. 5 timer om måneden
Ved nye projekter (fx CISU, Erasmus):
- Underskrive DoH for projekter
- Udforme kontrakt i samarbejde med projektholder for økonomistyring af projekter.
- Oprette nye bankkonti i Merkur i forbindelse med nye projekter( fx CISU, Erasmus) og
sørge for at projektholder får adgang til den relevante bankkonto. - Oprette nye kontolinier til projektet i ForeningLet i samarbejde med projektholder
- Instruerer projektleder/projektholder i procedure for fremsendelse af faktura og bilag til
ForeningLet. - Hvor det er relevant, udforme faktura for administration fra PKDK til projektet.
Tidsforbrug til hvert projekt 5 timer- herefter er projektet selvkørende i forhold til bank og
bilag
Ved årsskifte og op til årsmøde:
- Bidrage til udarbejdelse af budget for kommende år til bestyrelsen
- Opdatere interne kontrakter i PKDK, udsende disse og sørge for underskrifter.
- I samarbejde med ForeningLet gøre årsregnskab klar til revision
- Kontakte revisor for at få årsregnskab revideret
- Kontakt med revisor for at lave evt. justeringer i årsregnskabet før fremlæggelse til
bestyrelsen for godkendelse - Fremlægge regnskabet for medlemmer og svare på spørgsmål til årsmødet.
- Tidsforbrug budget 8 timer
- Opdatering og indhente underskrifter af kontrakter (5 kontrakter) 10 time
- Klargøring af årsregnskab 10 timer
Estimeret årlig timeforbrug:
12 måneder x 5 timer =60
5 timer x 5 projekter= 25
Budgetter og årsmøde = 28
I alt= 113 timer
Ved 15.000 kr. om året ca. 130,- kr. i timen
